نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

دانستنی هایی دریاره منطقه پرواز ممنوع؟

"منطقه پرواز ممنوع" چیست؟/ کدام مناطق سوریه در صورت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بمب‌باران خواهند شد؟

  

اصطلاح " منطقه پرواز ممنوع" حسن تعبیری است که برای اعلان جنگ و بمباران منطقه مورد نظر بکار می‌رود و آنچه که در پشت این حسن تعبیر نهفته است حمله نظامی به آن کشور است چرا که بلافاصله پس از اعلام منطق پرواز ممنوع مراکز تسلیحاتی و نظامی آن کشور توسط جنگنده‌های کشورهای اعمال کننده طرح بمباران میشود.

این روزها صحبت از ایجاد" منطقه پرواز ممنوع" در بخش‌هایی از سوریه است شاید یکی از سوالاتی که به ذهن آدمی خطور بکند این باشد که "پرواز ممنوع" در اصل به چه معناست وقتی قرار است در منطقه ای پرواز ممنوع اعلام می شود قرار است چه اتفاقی صورت بگیرد.آیا پرواز ممنوع صرفا ایجاد ممنوعیت در پرواز هواپیماها در آن منطقه است یا اینکه نوعی مقدمه چینی برای حمله نظامی به آن کشور است.

منطقه پرواز ممنوع چیست؟


  ادامه مطلب ...

تجهیز ناوهای ارتش به پهپاد/ اورهال ناو «لاوان» در نداجا

هرچند که طرفین درگیر در سوریه، یکدیگر را در بکارگیری از سلاح شیمیایی متهم می کنند؛ اما با نگاهی به مواضع مخالفان بشار اسد، معلوم می شود که بازشدن پای سلاح شیمیایی، وضعیت جنگ را پیچیده تر خواهد کرد که این به نفع معارضین خواهد بود. اما سوال این است که سلاح شیمیایی توسط چه گروهی و با چه هدفی استفاده شده است؟
  ادامه مطلب ...

تجهیز ناوهای ارتش به پهپاد/ اورهال ناو «لاوان» در نداجا

دریادار سیاری در نشست خبری اعلام کرد
: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بسیاری از ناوهای این نیرو مجهز به سامانه پهپاد هستند که در صورت نیاز از آنها استفاده می‌شود.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در مراسم دانش آموختگی در دانشگاه امام (ره) در نوشهر بحث‌ها و بازدیدهایی را داشتند و در بحث فناوری‌های نوین دریایی توصیه‌های خاصی داشته‌اند که در دانشگاه‌های دریایی به آن بپردازیم.

وی با تاکید بر لزوم پیشرفت و توسعه برای تامین نیازمندی‌های نوین دریایی اظهار داشت: در همین راستا اولین همایش ملی فناروی‌های نوین دریایی در تاریخ 12 و 13 شهریورماه در دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار می‌شود.

  ادامه مطلب ...

حمله نظامی به سوریه، آخرین اشتباه آمریکا

هنوز آمریکا و دوستان غربی اش این واقعیت را نپذیرفته اند که برخلاف جنگ های قبلی اعراب و اسرائیل، محور مقاومت که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، در همه نبردها با این رژیم از جمله نبردهای 33،22و8 روزه به پیروزی رسیده و نبرد با سوریه نیز از این اصل جدا نیست.

خبرگزاری فارس: حمله نظامی به سوریه، آخرین اشتباه آمریکا

* مصطفی ملکوتیان

جنگ در سوریه زمانی آغاز شد که دولت های غربی و ارتجاع عرب از نتایج گسترش بیداری اسلامی در منطقه احساس ترس نموده و سعی کردند با براه انداختن یک جنگ هدایت شده  سوریه را از جمع حامیان مقاومت خارج نموده  و سپس برای حذف سایر دولتها یا سازمانهای حامی مقاومت توطئه نمایند.آنها در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردند حتی دولت سوریه را از اتحادیه عرب اخراج و تعدادی از این دولتها با سوریه قطع رابطه نمودند.


  ادامه مطلب ...

چرا اوباما از جنگ با سوریه وحشت دارد؟

 تردیدی نیست که ایران کوتاه آمدن در برابر آمریکا در سوریه را مساوی با سیطره آمریکا نه فقط بر سوریه که بر سوریه، فلسطین، لبنان، عراق و در یک کلمه سیطره آمریکا و اسرائیل بر منطقه مقاومت ارزیابی کرده و با قاطعیت در برابر آن می‌ایستد.

 شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند آمریکایی‌ها در هفته‌های اخیر به این نتیجه رسیده بودند که «زمان بسیار کمی» برای اسقاط نظام سوریه در دست دارند و اگر وارد نشوند هیچ گاه دیگر نمی‌توانند وارد شوند و اگر جبهه مقاومت بتواند صحنه نبرد را در سوریه علیرغم آنکه همه جهان غرب و اکثر کشورهای عربی و غیرعربی (ترکیه و اسرائیل) برای عدم تحقق این پیروزی به صحنه آمده‌اند، ببرد، در بقیه خاورمیانه هم می‌برد و موج جدید انقلاب‌های مردمی که در تحلیل آکادمی‌های اروپا سال‌های 2014 تا 2015 زمان آن ارزیابی شده است، به راه می‌افتد و رژیم‌های وابسته جنوب خلیج‌فارس به همراه خورده نظام‌های آمریکایی قاره آفریقا را از بین می‌برد. از این رو آمریکا با این گمان- که به نظر می‌آید اسرائیلی‌ها در باوراندن آن به اوباما خیلی نقش ایفا کرده‌اند- ایران علاقه‌ای به درگیر شدن در جنگ ندارد و مرز نهایی آن «تهدید به پاسخ» است و در نهایت تسلیم واقعیت صحنه یعنی سرنگونی دولت متحد خود در دمشق می‌شود، وارد صحنه شده و با قاطعیت زیادی از جنگ حرف زدند ولی در فاصله زمان اعلام جنگ یعنی 12 روز پیش تا سه روز پیش که آمریکایی‌ها از سختی جنگ و لزوم تامل بیشتر درباره آن و آماده‌سازی جهانی حرف زدند و متحدان آمریکا یکی یکی از سیاست جنگی اوباما فاصله گرفتند، اتفاقاتی در صحنه واقعی افتاد و آمریکایی‌ها دریافتند که توسل به جنگ با واکنش جنگی، نه تنها از سوی سوریه که از سوی کل جبهه مقاومت مواجه می‌شود و آن‌وقت دیگر نمی‌توان زمانی برای پایان آن اعلام کرد این در حالی است که آمریکایی‌ها به وضوح و دقت می‌دانستند که برخلاف دهه‌های 1980 و قبل از آن عملیات هوایی قادر به پایان دادن جنگ نیست.