نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

آیا ناخواسته جاسوسی میکنیم!!؟


خبر :

جولیان آسانژ ( Julian Paul Assange ) موسس سایت ویکی لیکس در مصاحبه با سایت "راشا تودی" گفت که فیسبوک می‌تواند تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی باشد که تاکنون خلق شده است!! به گفته آسانژ، فیسبوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از "نام" و "سوابق" افراد است که کاربران آن را به شکل "داوطلبانه" در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند، ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، موسس سایت ویکی‌لیکس ( WikiLeaks ) در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته است:

« هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیس بوک اضافه می‌کند، باید بداند که به شکل کاملا رایگان در خدمت دستگاههای اطلاعاتی جاسوسی آمریکاست که این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.

هرچند گفته میشود آسانژ مدعی نیست که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا شبکه اجتماعی فیس بوک را می‌چرخانند ولی به عقیده وی دسترسی این دستگاهها به اطلاعات ذخیره شده در فیسبوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده است.

ادامه مطلب ...

عجیب ترین دوربین های جاسوسی+تصاویر

عجیب ترین دوربین های جاسوسی در ادامه مطلب بخوانید و ببینید

ادامه مطلب ...

«فیس‌بوک» چگونه برای آمریکا جاسوسی می‌کند؟

اخیرا موسس سایت ویکی لیکس در اظهارنظری این اتهام را علیه فیس بوک مطرح کرد که عامل اطلاعاتی آمریکا است. پیشتر نیز گمانه زنی‌های فراوانی در مورد جزئیات پشت پرده این سایت اجتماعی مطرح شده بود و در این راستا شک و تردیدهایی در مورد اهداف واقعی سازماندهندگان فیس بوک وجود دارد.

ادامه مطلب ...

گزارش ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای و توان سایبری و

"جیمز کلپر" رییس اداره اطلاعات ملی آمریکا (NIE)که هماهنگ کننده فعالیت های 16 نهاد اطلاعاتی این کشور است در گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا تصریح کرد: ایران هنوز تصمیم به تولید سلاح هسته ای نگرفته است. وی همچنین با بیان اینکه "ایران نمی تواند مواد هسته ای خود را به سمت دیگری ببرد بدون این که کسی متوجه شود تاکید کرد:ایران نخواهد توانست به طور مخفیانه و بدون مطلع شدن دیگران به اندازه کافی اورانیوم غنی شده با درصد بالا برای ساخت سلاح تولید کند."

ادامه مطلب ...

بانوی اول رژیم صهیونیستی کیست؟

سارا نتانیاهو از این دست زنان به شمار نمی رود که به عنوان بانوی اول رژیم صهیونیستی باشد .وی به خاطر خشونت، بی ادبی و تندخویی اش شناخته شده است.
ادامه مطلب ...