نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

ترفندهای فتوشاپ

 ترفندهای فتوشاپ

1-روتوش عکس:عکس مورد نظر را باز کرده وروی ابزار( j)HealingBrush tools کلیک کنیدوکلید ALT را گرفته ویک کلیک  روی صورت که صاف وسالم است انجام می دهیم وسپس کلید ALTرا رها می کنیم وبا کلیک کردن روی صورتی که ناسالم است انجام می دهیم.

2-روتوش عکس:عکس را در محیط فتوشاپ باز کرده ( اکنون  کلید Dرا فشار دهید تا رنگ پیش فرض سیاه وسفید انتخاب شود).حال کلید Qرا بزنیداکنون ابزار براش(BrushTool)یاکلیدBرابزنید اکنون با ابزار براش تمامی صورت غیرازچشم وسوراخ بینی ابروهاولبها را رنگ کنید.حالا کلیدQرا بزنیدتا قسمتهای رنگ شده انتخاب شود.از منویelectگزینهinverseرا انتخاب کنید(محدوده انتخاب بر عکس می شود(.اکنون از منوی selectگزینهModifyوسپسFeatherرا انتخاب کنیدوتنظیمات را روی 8قرار دهید.وحالا می خواهیم  صورت کمی صاف تر شود.اکنون از منویFilterگزینهBlurوسپسGuassian Blurرا انتخاب کرده ومقدارRadius آنرا برابر 2یا3قرار دهید وعکس رفو شد وبرای اینکه عکس غیر طبیعی نباشد از منو FilterوسپسNoiseوسپسAdd noiseومقدار آنرا 2.5مگذاریم.

3-عمل برش با استفاده ازابزارcrop tool(C ( :یک قسمت از عکس را انتخاب کنید وکلید Deleteرا انتخاب کنید.

4-سیاه وسفیدویا روشنایی تصویر:ازمنوimage/Ajast ment/Levels  یا image/Ajastment/color Balancیا image/mode/Grayscal

5-حذف خراش یا لکه:روی ابزار Blur(R)کلیک کنیدوروی 20% تغییر دهید وبه حالت Lightenدر آورید وروی لکه  یا خراش بکشید یا نقاشی کنید.

6-تغییر پشت زمینه انتخابی: عکس را وارد کرده وقسمتی که می خواهید تغییر دهید را انتخاب کرده وسپس ازمنو ayerگزینهNew Fiilرا انتخاب می کنیم وOKمیکنیم.

7-ابزار قطره چکان(I):از رنگهای موجود در عکس نمونه برداری می کند کافی است روی قسمتی از عکس کلیک کنیدتا به رنگ پیش زمینه تبدیل شودوبرای رنگ پس زمینه کلید ALTرا پایین نگه دارید.

8- ابزار(G) Paint Bucket: ابزارPaint Bucketیا سطل رنگ  برای رنگ کردن فضاها و نواحی انتخابی استفاده می شود که این ابزار فقط  رنگ های یک دست را اعمال می کند یعنی نمی توان با این ابزار یک طیف رنگ را به محل و ناحیه مورد نظر اعمال نمود، این ابزار رنگ foreground یا همان رنگ زمینه را روی محل انتخاب شده و یا قسمت هایی که از تنوع رنگ یکسانی برخوردار می باشند اعمال می کند، برای foreground رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده و روی قسمتی ازتصویر که مایلید آن را رنگ کنید فقط یک بار کلیک نمایید.

9- ابزار Spot Healing Brush: اصولا برای از بین بردن و برطرف کردن سریع عیــوب و نواقص یا هر قسمت اضــــافی و ناخواسته، بکار می رود. نحوه کار با این ابزار اینگونه است که، با استفـــــاده از یک براش مناسب  روی قسمتی که  مایلید از تصویر حذف شود بکشید. این ابزار به طور اتوماتیک شروع به نمونه برداری کردن از اطراف آن ناحیه  کرده و آن قسمت را ترمیم می کند.

10-ابزار Clone Stamp Too:  ابزار Clone Stamp Tool این امکان را فراهم می سازد تا به وسیله یک نمونه از تصویر را، نقاشی کنید. برای انتخاب یک منبع، کلید Alt را نگه دارید و روی قسمتی که مایلید نمونه برداری از آنجا انجام شود کلیک کنید سپس روی قسمتی که باید ترمیم شود بکشید. بدون کوچکترین تغییر در رنگ و یا نور  در محل مورد نظر کپی می شود و استفاده از این ابزار در بعضی موارد و موقعیت های خاص کاربرد دارد هر چند که بسیاری از کاربران فارسی زبان به نوعی از این ابزار برای روتوش تصاویر استفاده می کنند.
11- نرم کردن لبه‌های قسمت انتخاب شده: ابزار Feather لبه‌های قسمت انتخابی در یک تصویر را باریک و محو می‌کند و در نتیجه پس از اعمال تغییرات، آن بخش با تصویر یکنواخت می‌شوند. بدین منظور گزینه Select\Feather را انتخاب کنید و در کادر محاوره‌ای Feather Selection مقدار پیکسل مورد نظرتان را تعیین کنید.  

12-  نحوه استفاده از فیلتر Blur برای وضوح تصویر: برای ایجاد وضوح و شفافیت در یک بخش از تصویر، محیط‌های دیگر آن را محو و کدر کرد. در این کار عملی به عمد محیط‌های پس زمینه یک تصویر را مات می‌کنیم تا موضوع اصلی تصویر به وضوح مشخص شود. این کار عملی نمونه خوبی برای تصاویری است که بسیار کدر و مات هستند

13-ساخت آلبوم در فتوشاپ: هنگامی که مجموعهای تصویر داریم و می خواهیم نمونه ی کوچکی از آنها را مانند آلبوم در کنار هم قرار دهیم از پنجره یFile/Automate/Contact sheet II را انتخاب میکنیم، پنجرهای باز میشود در این پنجره طول و عرض قسمتی را می خواهیم تصاویر در آن چیده شود را میدهیم و حساسیت تصاویر را در قسمت پایین این پنجره تعداد ستون ها و ردیف های تصاویر را سوال می کند و در قسمت پایینتر نام فایل تصاویر را با چه فونت خطی بنویسد برای اینکه محل تصاویر دلخواه را وارد کنیم از بالای صفحه Browse را کلیک کرده و محل تصویر را مشخص میکنیم سپس دگمه OK را کلیک میکنیم.

14-نحوه کاهش حجم تصاویر در فتوشاپ: برای برای مثال فرمت ها Tiff و Psd حجم بسیار بالائی دارند ولی فرمت هائی مثل Gif و Jpg کمترین حجم را دارند.پس مهم ترین کار تغیر فرمت تصاویر است. نکته دوم، دقت تصویر می باشد.برای این که کیفیت عکس هنگام چاپ مناسب باشد، دقت آن حد اقل باید برابر ۳۰۰ نقطه در اینچ باشد، ولی برای مشاهده تصویر روی مانیتور دقت ۷۲ نقطه در اینچ کافی است . تصویر را در فتوشاپ باز می کنیم. اولین کار این است که دقت تصویر را پائین بیاورید. برای این کار از منوی Image گزینه Image size را انتخاب کنید. در این کادر در بخش Resolution در پائین کادر عدد ۳۰۰ را تبدیل به ۷۲ کنید و Ok را کلیک کنید. با این کار دقت تصویر به ۷۲ نقطه در اینچ کاهش می یابد. قدم بعدی این است که ابعاد عکس را کاهش دهید. این کار به میزان زیادی از حجم آن کم می کند. باز هم از منوی Image گزینه Image size را انتخاب کنید. این بار در بخش Document size طول و عرص عکس را کم کنید. برای مثال، چنین عکسی با ابعاد ۶ در ۸ مناسب به نظر می رسد. سپس ok را کلیک کنید. قدم آخر تغیر فرمت عکس است از منوی File گزینه Save for web را انتخاب کنید. در بخش Settings فرمت Jpg را انتخاب کنید و در زیر آن ، کیفیت را روی Medium تنظیم کنید. میتوانید کیفیت عکس را در کادر سمت چپ ببینید. در بخش پائین نیز حجم عکس با کیفیت کنونی نشان داده می شود. دکمه Save را کلیک کنید، مکان ذخیره سازی و نام عکس را مشخص کرده و باز هم Save را کلیک کنید. میبینید که حجم عکس نهائی، اختلاف زیادی با عکس اصلی دارد. عکس اولیه با فرمت Tiff حدود ۱۰ مگابایت و عکس نهائی حدود ۵ کیلوبایت حجم دارد. یعنی یک دو هزارم!

15-croping:این ابزارجهت برش استفاده می شودبه شکل مستطیل برش داده وبعد Enterبزنیدوبرای نمایش خط کش از منو ViewکزینهRuler

16-Feather:بجای کناره های مشخص،کناره های نامشخص پرزدار ایجاد می شود.

17-Transform:از منو Editقرار دارد تغییر اندازه تصویر کپی شده  برای تغییر اندازه شیء مزبور  یا چرخش تصاویر یا همانRotateیا کشیدن مثلا یک قسمت از بینی یا کشیدن یک قسمت از پیراهن

18- رنگ مو رو در فتوشاپ عوض کنید و همچنین نحوه ی براق کردن لب: مرحله ۱ : عکس مورد نظرتون رو در فتوشاپ باز کنیدمرحله ۲: روی موها زوم کنید و  Q رو برای باز شدن quick mask فشار بدین.ابزار براش رو با فشار دادن کلید B انتخاب کنید.تمام قسمت های مو رو رنگ کنید و نگران این نباشد که خارج از این محدوده هم رنگ شده ، فقط مطمئن شوید که همه ی قسمتهای مو رو رنگ کردینمرحله ۳: دوباره کلید Q رو فشار بدین.میبینید که اون قسمت هایی که رنگ کردین انتخاب شده.کلید M رو برای باز شدن ابزار Rectangular Marquee     فشار بدین.روی موها راست کلیک کنید و Select Inverse رو انتخاب کنید. دوباره راست کلیک کنید و Layer Via Copy رو انتخاب کنید.حالا شما دو لایه داریدمرحله ۴ : روی علامت چشمی که کنار لایه بکگراند است برای مخفی کردن این لایه کلیک کنید.حالا شما فقط موها رو در تصویر دارید . با استفاده از ابزار پاک کن  با دقت قسمت های اضافی جز مو رو که در تصویر وجود داره پاک کنید.مرحله ۵: لایه بکگراند رو که مخفی کرده بودین حالا آشکار کنید( همون جا که برای مخفی کردنش کلیک کرده بودین کلیک کنید دوباره).مطمئن شوید که Layer 1  یعنی همون لایه مو رو انتخاب کردین و بعد CTRL + B رو برای باز کردن پنل Color Balance  فشار بدین. هر رنگی رو که دوست دارید برای موها تنظیم کنید. تنظیمات زیر موها رو بنفش می کنه.مرحله ۶: حالا میخوایم لب ها رو براق کنیم. روی لبها زوم کنید و با فشار دادن “CTRL + SHIFT + N” یک لایه جدید ایجاد کنید.ابزار Polygonal Lasso  رو انتخاب کنیدلبها رو با استفاده از ابزار انتخاب کنید و مطمئن شوید که لایه جدیدی که ایجاد کردین انتخاب شده.روی لبها راست کلیک کنید و Feather رو انتخاب کنید و به اون مقدار ۳ بدین.لبها صاف تر به نظر میرسن.مطمئ شوید فورگراند مشکیه.حالا ALT + DELETE رو فشار بدین. لبها مشکی شدن.  مد لایه رو به Soft Light تغییر بدین.حالا میتونید با تغییر دادن opacity به نتیجه ی دلخواهتون برسین. حالا لبها بهتر به نظر میرسن.

19-نحوه تغییر پس زمینه ی عکس( روش های انتخاب و جداسازی):-ابزار Magnetic Lasso Toolاستفاده از این ابزار خیلی آسون. کافیه این ابزار رو بردارید و با کلیک بر روی یه قسمت از دور شکل ، با حرکت ماوس بقیه شکل رو هم انتخاب کنی.

- ابزار Quick Selection Toolاستفاده از این ابزار راحت تر و جالب تره.فقط کافیه داخل شکل یا تصویر مورد نظر که میخوای انتخاب بشه کلیک میکنی و اگه به طور کامل انتخاب نشد روی قسمت هایی که انتخاب نشده دوباره کلیک کن.( سایز رو کوچیک کن.
- استفاده از Quick Maskاین روش که با زدن کلید Q فعال میشه، میتونه به طور دقیق به انتخاب و جدا سازی تصویر بپردازه. بعد از فعال شدن، ابزار Brush ( کلید B ) رو بردار و قسمت مورد نظر رو رنگی کن. وقتی تموم شد دوباره کلید Q رو بزن تا شکل به حالت انتخاب در بیاد.
- فیلطر Extractاین فیلطر که در منوی Filter قرار داره یک ابزار مفید و دقیق برای جداسازیه. با اجرای این گزینه صفحه ای باز میشه که شما باید با قلم موجود و یه اندازه مناسب دور تصویر مورد نظر رو رنگی کنی و در آخر نقطه شروع رو به پایان وصل کنی ( یه سره باشه ).وقتی خط بسته تکمیل شد، ابزار سطل رنگ در زیر همون ابزار براش رو بردار و توی ناحیه کلیک کن تا پر بشه.( اگه کل عکس رنگی شد یعنی خطوط بسته نیست و جاییش بازه که باید درستش کنی. وقتی تموم شد ok کن و بیاد بیرون، میبینی که شکل مورد نظر جدا شده.خب تا این مرحله من فقط روش های انتخاب و جداسازی رو گفتم،اما برای اینکه تصویر پشت سرش رو بخوای عوض کنی چند تا کار میتونی بکنی.- یه عکس منظره یا هر چیز دیگه ای که مد نظره رو تو فتوشاپ فراخونی کنی و شکل انتخابی در عکس اصلی رو با کلیک و درگ به تصویر جدید منتقل کنی و اونو جابه جا کنی. ( برای این کار باید از ابزار Move ( کلید V ) استفاده کن- با Ctrl+C تصویر انتخاب رو کپی کنی و در تصویر جدید پیست ( Ctrl+V ) کنی.- چندین روش دیگه هست که نیازی به توضیح نیبست، چون همینا کارت رو راه میندازه.خب، حالا چند فاکتور اصلی برای مونتاز دو عکس وجود داره که رعایت کردنشون باعث طبیعی شدن و همخونی بیشتر میشه:- اول اینکه دو تصویر از نظر نور با هم هماهنگی داشته باشن که در غیر این صورت باید با تنظیم نور این مشکل رو برطرف کرد.تنظیم نور به روش های مختلفی انجام میگیره که مهمترینشون شاید استفاده از Level باشه ( Ctrl+L ). تنظیم اون هم توسط سه لغزنده صورت میگیره!روش های دیگه ای هم از قبیل استفاده از Curves م ( Ctrl+M ) و رفتن سراغ گزینه Brightness/Contrast در منوی Image > Acljustments هستش!- مورد بعدی تنظیم رنگ هستش که ممکنه به علت مواردی مثل تفاوت نور لامپ ها و یا محیط ها ایجاد بشه.که این مشکل هم با تنظیم پنجره Color Balance برطرف میشه ( Ctrl+B )- دور و اطراف کار، این مورد هم خیلی مهمه،تیزی و خشکی لبه های تصویر جدا شده یکی از عوامل اصلی مصنوعی شدن کاره، که با دور گیری مناسب و نرم و دادن فیدر کافی برطرف میشه.دور گیری و جداسازی هم با روش های مختلفی انجام میشه که مهم تریناشون استفاده از ابزار هایی نظیر Magnetic Lasso Tool ، Quick Selection Tool ، Magic Wand Tool و استفاده از ماسک ( Q ) و در آخر استفاده از گزینه Color Range در منوی Selectهست! ( که بالا توضیح دادم )- در آخر هم باید به تغییر ابعاد و اندازه اجسام و تصاویر جدا شده توجه کرد و با توجه به شکل و عکس، اندازه اونا رو تغییر داد ( Ctrl+T )

20-آیکون New Adjustment Layer:

21-تغییر پس زمینه :اول دور عکس را انتخاب کرده وسپس راست کلیک کرده وگزینه select inverse وسپس گزینه feather وسپس  delete یا عکس را در محیط فتوشاپ باز کرده ( اکنون  کلید Dرا فشار دهید تا رنگ پیش فرض سیاه وسفید انتخاب شود).حال کلید Qرا بزنیداکنون ابزار براش(BrushTool)یاکلیدBرابزنید.حالا کلیدQرا بزنیدتا قسمتهای رنگ شده انتخاب شود.از منویelectگزینهinverse و وسپسFeatherرا انتخاب کنید واز قسمت سمت چپ هر نوع بکگراند را با استفاده از قطره چکان  انتخاب کنید و سپس Deleteرا بزنید.

22-تبدیل اینچ به سانتی متر:از منو Editگزینهperferences  وسپس  Units & Rulers را انتخاب می کنیم

23- تغییر اندازه تصویر
از منوی Image ، گزینه Image size را انتخاب کنید یا کلید های Alt + Ctrl + I را فشار دهید.
در پنجره باز شده اندازه ها به صورت پیش فرض بر اساس پیکسل مشخص شده اند. با تغییر اندازه ها تصویر شما کوچک تر خواهد شد.

24-حذف قسمت هایی از تصویر
گاهی تصویر شما حاشیه های اضافی داشته یا اصلا قصد دارید تا تنها قسمتی از یک عکس کامل را انتخاب و از آن استفاده کنید.
برای این کار می توانید از ابزار Crop استفاده نمائید. این ابزار توسط کلید C نیز برای شما فعال می شود.
قسمت مورد نظر تصویر را توسط این ابزار انتخاب کرده، سپس روی قسمت انتخاب شده دو بار کلیک کنید یا کلید Enter را فشار دهید.

25-ذخیره تصویر و کم کردن حجم آن
یکی از انواع ذخیره سازی تصویر در فتوشاپ، ذخیره مخصوص وب می باشد. برای این کار از منوی فایل، گزینه Save as for web را انتخاب کنید یا کلیدهای Alt + Shift + Ctrl + S را فشار دهید.
در اینجا با کم کردن کیفیت تصویر (Quality) می توانید حجم عکس خود را کاهش دهید. حجم تصویر شما در گوشه به صورت همزمان نمایش داده می شود.
به خاطر داشته باشید حجم تصویر شما نباید بیش از 30 کیلوبایت باشد، چرا که باعث دیر باز شدن آن عکس و صفحه وبلاگ خواهد شد.

26- بازگرداندن تنظیمات اولیه فتوشاپ : دکمه‌های Alt+Ctrl+Shift را نگه دارید. با این‌کار به محض بالا آمدن فتوشاپ، از شما سؤال می‌شود که آیا می‌خواهید فایل تنظیمات برنامه حذف شده و برنامه با تنظیمات پیش‌فرض اولیه اجرا شود؟ در صورت OK کردن این پرسش، تمام تنظیمات تغییریافته حذف شده و فتوشاپ را با تنظیمات اولیه آن مشاهده خواهید کرد یا

27-آب:یک صفحه جدید با اندازه 400*400 ایجاد کنید وبک گراند ان را مشکی کنیدو فور گراند آنرا برابر747474قرار دهید حالا به تب filter/Render/clouds رفته وبعد به تب filter/Artistic/plastiwrap بروید

28- باز کردن یک عکس در یک منظره:تصویر چهره را توسط موس به داخل تصویر مثلا غروب بیندازید وlayers رابه حالت overlayیاmultplyتغییر دهید.وابزار Eraser Toolرا انتخاب وسپس ناحیه های از لایه چهره که زائد می باشند را پاک نمائید از Brushساده با اندازه مناسب(مثلا45)درlayer panelمقدار  opacity را روی 75% تغییر تا تصویر محوتر شود.

29- عوض کردن زمینه عکس : - مرحله اول حالا برای شروع عکسی را که میخواهید زمینه آن را عوض کنید، باید اول آن تصویر را در  برنامه فتوشاپ باز کنید. (من از این عکس استفاده کردم اگر خواستید با این تصویر آموزش را فرا بگیرید میتوانید آن را از این لینک دریافت تصویر استفاده کنید.) مانند شکل زیر :

2- مرحله دوم حالا باید تصویر این فرد را انتخاب کنیم برای این کار ابزار Magnetic Lasso Tool را انتخاب کرده و جایی در حاشیه تصویر کلیک کنید و سپس به دقت دور تا دور تصویر کلیک کنید تا منحنی بسته شود . مانند شکلهای زیر :

3- مرحله سوم حالا با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+Alt+D پنجره Feather با میشود. در قسمت Feather Radius عدد 2 یا 3 را وارد کرده و دکمه Ok را بزنید. مانند شکل :

(توضیح مختصر درباره Feather: وقتی شما به ناحیه انتخابی خود Feather میدهید این کار به طبیعی شدن نتیجه کمک زیادی میکند . Feather در واقع خطا انتخاب شما را ملایم میکند. اگر بدون Feather بخش انتخابی را وارد پس زمینه که انتخابی خود کنید در این حالت لبه های تصویر بدون نرمی  خواهد بود و این باعث میشود هرکس به عکس دقت کند میتواند خط برش را تشخیص دهد. مخصوصاً اگر خیلی به دقت خط برش را انتخاب نکرده باشید. این همان عکس است که من یک بار با Feather و یک بار بدون Feather انتخاب کرده و وارد تصویر پس زمینه کردم حتماً میتوانید تشخیص دهید. لبه های بردگی در آن کاملاً مشخص است .) شکل زیر :

4- مرحله چهارم حالا پس از دادن Feather با زدن کلیدهای Ctrl+C یک کپی از ناحیه انتخابی در حافظه کپی میشود. حالا به یک عکس دیگر برای زمینه احتیاج داریم . طبیعتاً این عکس یک منظره زیبا خواهد بود. من این عکس منظره را براتون گذاشتم میتونید از لینک دریافت تصویر آن را دریافت کنید . پس از دریافت تصویر آن را وارد برنامه فتوشاپ کنید و بعد با زدن کلیدهای Ctrl+V تصویر قبلی که کپی کرده بودیم  وارده این تصویر جاری شود . مانند شکل زیر :

5- مرحله پنجم  همان طور که می بینید شخص موجود در تصویر خیلی نسبت به عکس زمینه بزرگ است . برای اینکه عکس جدید را کوچک تر کنیم ، دکمه های Ctrl+T را فشار دهید. می بینید که یک کادر دور تصویر ظاهر میشود. ماوس را روی یکی از گوشه های کادر ببرید تا به شکل فلش دوطرفه درآید سپس کلیک کنید و ماوس را حرکت دهید . می بینید که اندازه عکس تغییر میکند. عکس را آنقدر کوچک کنید تا ابعاد آن با عکس زمینه تناسب داشته باشد. سپس روی آن کلیک کنید و آن را به جای مناسبی بکشید.

توجه : وقتی دارید اندازه های عکس را تغییر میدهید، حتماً دکمه Shift را نگهدارید تا تناسب طول و عرض عکس بهم نخورد.

مانند شکل زیر :

6- مرحله ششم حالا وقت آن شده که سایه این فرد رو روی زمین انداخت برای این کار باید از لایه این فرد یک کپی تهیه کنیم برای این کار روی لایه فرد کلیک کنید و بعد کلیدهای Ctrl+J را بزنید. تا از این لایه یک کپی داشته باشید. مانند شکل زیر :

30-fileاکشن چیدن عکس های 3*4 در برگه یا تغییر اندازه عکس: باید به آدرس زیر بری Edit==> Image Size و در اونجا در کادر Width و Height می تونی اندازه دلخواه رو وارد کرده و عکست رو به اون اندازه که میخوای در بیاری و فایلت رو Save کنی
automate
contact sheet 2
البته این گزینه برای چیدمان عکس هست و تنظیماتی در خصوص اندازه عکس ها نداره و فقط تعداد عکس ها رو در صفحه به صورت ستون و ردیف مشخص می کنه اما اگه یه مقدار دقت به خرج بدی میتونی با تعیین فضای بین عکس ها و تعداد عکس ها در ستون و ردیف عکس 3*4 یا هر سایز دیگری رو در هر تعداد ازش بگیری

در اینجا شما عکس رو با سایز 3*4 سانت در یک صفحه 10*15 دارید.
*** عکس رو به گوشه ای برده به صورتی که دو عکس دیگه در کنار این عکس و سه عکس دیگه زیر این عکس جا بشه ( انتخاب یک سوم گوشه ها )
کلید ALT رو نگه داشته و عکس رو با موس به جهتی بکشید و آنگاه کلید ALT را رها کنید( یک کپی از عکس شما گرفته شد )
به همین ترتیب تعداد عکس مورد نظر رو در صفحه بچینید در نظر داشته باشید که از هر طرف 2Mm رو خالی در نظر بگیرید و برای بین هر عکس 3Mm خالی بگذارید برای مرحله برش عکس!:icon_cool

برای تغییر اندازه عکس در فوتوشاپ : استفاده از گزینه Image Size/image ، تیک Constrain Proportions رو بردارید.

در این صورت می تونید اندازه عرض و ارتفاع عکس رو به مقدار دلخواه تغییر بدید.

 

Action‌ها و نحوه ساخت:- تنها یک عکس ساده و دلخواه را در فتوشاپ باز کنید و از این اکشن استفاده کنید .این اکشن تصویر شما را بریده و بعد از تبدیل آن به قطعات مساوی آن‌ها را کنار یکدیگر به صورت سه بعدی می‌چیند. البته زیبایی اکشن بیشتر از توضیح بیان شده است.

برای استفاده از این اکشن ابتدا آن را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید، سپس فتوشاپ را باز کرده و از منوی windows پالت Actions را انتخاب نمایید.

روی دکمه اختیارات پالت کلیک کرده و گزینه Load Action را انتخاب نمایید در پنجره Load به مسیر اکشنی که دانلود کرده‌اید رفته و بعد از انتخاب آن دکمه Load را بزنید. با این کار اکشن انتخاب شده در پالت Actions قرار می‌گیرد.‌ این اکشن مجموعه‌ای به نام BnBig picture است که دارای 4 اکشن است.

اکشن اول، تصویر را به قطعات کوچک تر تقسیم کرده و اکشن‌های بعدی جلوه پرسپکتیو به آن می‌دهند.

برای استفاده از این اکشن یک تصویر Landscape مانند تصویر زیر (تصویری که پهنای افقی آن از پهنای عمودی آن بزرگتر باشد) باز کنید و اکشن The B&Big picture را انتخاب کرده و دکمه Play selection را در پایین پالت Action

بزنید.

 

 

حذف لکه ها یا خراش های تصویر :
اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه ، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد . روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی ۲۰ % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید . پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند

۱- تبدیل یک عکس به عکس فرسوده و قدیمی:
ابتدا فایل عکس خود را در فتوشاب باز کنید. در اولین قدم باید عکس را از حالت رنگی خارج کنیم. برای اینکار میتوانیم عکس را تبدیل به Grayscale کنیم، ولی با این کار کل عکس به حالت سیاه و سفید تبدیل میشود و برای اینکه بر روی عکس کار کنیم مجبوریم دوباره آنرا به RGB تغییر دهیم. برای ابنکه این کارها را انجام ندهیم، از یک امکان دیگر فتوشاپ به نام Desaturate استفاده میکنیم. برای اینکار از منوی Image گزینه Adjustment > Desaturate را انتخاب کنید؛ یا کلیدهای Shift+Ctrl+U را بفشارید. سپس به منوی فیلتر بروید و گزینه Noise > Add Noise را انتخاب کنید. برای مقدار Amount عدد 30 را وارد نمایید و گزینه Monochromatic را تیک بزنید و اطمینان حاصل کنید که Distribution بر روی Uniform تیک خورده باشد. حالا کلید های Ctrl+L را بفشارید و یا اینکه از منوی Image گزینه Adjustment > Levels را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود در خانه اول Output Levels عدد 80 را وارد کنید. سپس کلید Ctrl+U را بفشارید و یا اینکه از منوی Image گزینه Adjustment > Hue/Saturation را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود گزینه Colorize را تیک بزنید. سپس برای HUE مقدار 35 و برای Saturation مقدار 25 و برای Lightness مقدار 30- را وارد نماید. حالا طرح ما آماده شد. فقط برای اینکه کمی عکس از حالت خشنی خود بیرون آید؛ یک بار افکت Blur را از منوی Filter > Blur اجرا کنید.

2- تبدیل عکس سیاه و سفید به رنگی:
اگر عکس اصلی رو در کنار عکسی که قصد دارین اون رو رنگی کنید، داشته باشید بهتر هست.
 برای شروع میتونید مثلا محدوده صورت رو با ابزار Lasso انتخاب می‌کنید.
 به Image / Adjustments / Variations رفته و رنگ مورد نظر برای صورت رو انتخاب و روی صورت اعمال کنید. شما میتونید با انتخاب دقیقتر اجزا صورت و رنگ کردن اون با Variations تقریبا به چیزی که نیاز دارید برسید . بعد از اون مرحله ریزه‌کاریها و لکه‌گیریهای رنگی به صورت جزئی هست؛ که میتونید از ابزار Brush ﴿قلمو﴾ استفاده کنید. شما اگر بخواهید که کار شما دقیقتر و بهتر باشه، میتونید لکه‌گیریها رو در لایه‌های مجزا از لایه اصلی انجام بدین ﴿این کار باعث میشه که شما بعد از لکه‌گیری کامل بهتر بتونید با لایه‌ها کار کنید و عکس رو دقیق‌تر به اون رنگهایی که در نظر دارید، تبدیل کنید. چون کار با لایه‌ها به صورت مجزا خیلی بهتر هست. به صورتی که، لایه جدید باز کرده / محلی از کار رو که قصد رنگ کردن اون رو دارید با ابزار Lasso انتخاب میکنید / با قلم مو رنگ مورد نظرتون رو در اون محل وارد می‌کنید / حالا در مرحله نهایی با دستکاری تک تک روی لایه ها میتونید خاصیت اونها رو تغییر داده و همینطور Opacity مورد نظر برای لایه رو نیز تعیین کنید.

 

یه خاصیت دیگه هم هست به نام Contact Sheet که واسه چیدن عکس های مختلف هست

- می تونید از مسیر زیر واردش بشید:

File===>Automate===>Contact Sheet

- در قسمت Source Image مسیر فولدر عکساتون رو انتخاب می کنید

- در قسمت Document هم که اندازه کل سندتون رو تنظیمات مربوط به سند رو مشخص می کنید

- در قسمت Thumbnails هم که تعداد ستون ها و ردیف عکس ها رو مشخص می کنید

- و اگر تیک Use Filename as Caption رو بزنید نام فایل ها هم واستون نمایش داده می شه

 

 

33--نحوه نصب یا ساخت اکشن: فتوشاپ را باز کرده و از منوی windows پالت Actions را انتخاب نمایید.

روی دکمه اختیارات پالت کلیک راست کرده و گزینه Load Action را انتخاب نمایید در پنجره Load به مسیر اکشنی که دانلود کرده‌اید رفته و بعد از انتخاب آن دکمه Load را بزنید. با این کار اکشن انتخاب شده در پالت Actions قرار می‌گیرد

34- اگر بخواهیم مثلا عکس 3×4 چاپ کنیم چه باید بکنیم وعکس سیاه وسغید قدیمی را چگونه رنگی نماییم؟مرحله 1: اگر بخوای توی یک صفحه A4 چند تا بذاری باید اول عکست رو ببری او بخشی که می‌خوای توی کادرت باشه (توسط ابزار CROP) بعد بری منوی File=> New بعد اندازه تصویرت رو 3×4 با رزولوشن بین 200 تا 300 بدی بعد عکست رو بیاری تو اونجا و توسط ابزار Free Transform دقیقاً کل صفحه‌ات رو پوشش بدی و بزرگش کنی که کل ورقت رو بگیره.
مرحله 2: برو یک صفحه جدید در اندازه A4‌ (که بصورت پیش فرض در بخش Preset های New است انتخاب کن و رزولوشنش رو دقیقاً همون قدری بده که صفحه 3×4 رو دادی. بعد اون عکس رو با ابزار Move Tool بکش و بنداز توی این صفحه.
مرحله 3: بعد از اینکه عکستو آوری مطمئن شو که Move Tool فعاله بعد دکمه ALT رو از روی کیبرد بگیر و عکست رو بکش تا از روش چند تا کپی بگیره و جاهاشونو درست کن.

مراحل رنگی کردن عکس:
توسط ابزارهای انتخاب بخش بخش عکس را جداگانه انتخاب کن (چشم‌ها جدا، ابروها جدا، لب‌ها جدا، صورت جدا، و...) بعد از انتخاب هر بخش برو به منوی Image=> Adjusments=> Variations رو بزن در اونجا روی رنگ‌ها کلیک کن و توسط رنگهای آماده‌ای که هست و پیش نمایشش رنگ دلخواه رو انتخاب و OK‌کن
نکته مهم: حتماً دقت کن که Mode رنگی RGB‌ باشه. برای این کار به منوی Image=> Mode=> RGB Color را انتخاب کن.

35-: من میخواهم در روی عکس مطلبی بنویسم اما حروف ان بزرگ نمیشوند مشکل از چیست؟شما باید بعد از نوشتن متن دلخواه برروی نوار Option در زیر نوار منو بخش سایز رو تغییر بدی و به هر اندازه‌ای که دوست داری در بیاری یا اینکه بعد از نوشتن متنت ابزار Move Tool را انتخاب کن و توسط ابزار Free Transform (CTRL+T OR EDIT=> Free Transform متنت رو به اندازه دلخواهت دربیاری

36-فیلترها فعال نیستن و موقع ذخیره کردن عکس خیلی از فرمت ها اصلا نیستند: شما اصلاْ نیازی نیست نرم افزار رو دوباره نصب کنید. عکس شما چون با فرمت GIF و مود رنگی Index Color است این حالت پیش اومده. برای رفع این حالت باید شما بعد از باز کردن عکی کورد نظر به منوی Image==> Mode==> RGB Color برید بعد از این کار تمامی پسوندها آزاد شده و فیلرها نیز فعال می شوند. می تونید به منو Image-->Mode--> 8 Bit برید و در آنجا حالت 8Bit رو انتخاب کنید

37-ساخت نورهای آمیبی:در ابتدا یک صفحه جدید با اندازه دلخواه ( مانند 300 در 300 پیکسل ) با رنگ پشت زمینه دلخواه ( که من مشکی را ترجیج می دهم ) باز کنید. سپس از منوی Filter گزینه Render و سپس Lens Flare را انتخواب نمایید و یک روشنایی لنزی با صورت دلخواه ترسیم نمایید. ( من تنظیمات 50 برای مقدار نور و 300 میلی متر را برای نوع نور انتخاب کردم ) در صورتی که مایل به تغییر رنگ تصویر باشید می توانید از منوی Image ابتدا گزینه Adjustments و سپس گزینه Hue/Saturation را انتخاب کنید. حال می توانید در پنجره ای که باز می شود در قسمت Hue و  Saturation رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید

38-بهبود پوست با فتوشاپ: طوری که اکثر عکاسی ها از این روش برای از بین بردن لکه های صورت استفاده میکنند.  برای شروع تصویر را باز کنیدابزار Healing Brush Tool را بردارید در حالی که ALT را نگه داشته اید بر روی نقطه صاف پوست را کلیک کنیدحال بر روی نقاطی که لکه جوش یا … وجود دارد کلیک کنید تمام نقاط لکه ای محو میشوداین روند را تا جایی که تمام لکه ها پاک شود ادامه دهید ابزار Lasso Tool را انتخاب کنید و دورتادور صورت را برگزینیدALT رانگه داشته و دورتادور چشم و لب را انتخاب کنید:مسیر را بروید: Select > Feather > 5px و ok را بزنیدمرحله بعد انتخاب گزینه مشخص شده در تصویر است ان را کلیک کنید تا لایه ایجاد شودبه مسیر Filter > Noise > Median بروید و مانند تصویر عمل کنید و ok را کلیک کنیدشما باید تصویری شبیه به تصویر زیر داشته باشید البته اگر بر روی تصویر ما کارمیکنیدلایر مد را به Lighten تغییر دهیداگر موشکافانه به تصویر نگاه کنید شفاف تر شده حالا نوبت به شفاف کردن و تغییر رنگ چشم میرسد به لایه اصلی کلیک کنیدابزار Lasso Tool را انتخاب کنید و دور چشم را برگزینید دوباره کلیک راست بر روی لایه و انتخاب Layer Via Copy. لایر مد را به Screen تغییر دهید و opicaly را بر روی %۳۰ قرار دهیدبه مسیر Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید و تغییرات را اعمال کنید از منوی پالت لایه یک لایه جدید اجاد کنید و سپس به مسیر Image > Apply Image برویدو ok را بفشارید در منوی پالت لایه ها لایر مد را Soft light و Opacity را ۳۰% کنید.به مسیر Layer > New Adjustment Layer > Color Balance بروید و مانند تصویر عمل کنید

39-ترمیم چهره . رنگ چشم ها : برای اینکه بتوانید یک چهره را در مدت کوتاه بدون نرم افزار کی پی تی ترمیم و روتوش کنید مراحل زیر را طی کنید : عکس مورد نظر خود را بگشایید .- از منوی فیلتر / لیکیو فلایLiquify را باز کنید و اجزای بزرگ صورت ( بینی و ابرو ) را کوچک یا تنظیم کنید سپس کلید اوکی را بفشارید . - حال با ابزار های هلینگHealing ( چسب زخم ) و کلون ( مهر ) به برداشتن خال و یا جوش ها همچنین لکه های چهره اقدام کنید . برای این کار می بایست ابتدا منطقه ای را که رنگ بندی صحیح دارد بوسیله فشردن کلید Alt  و کلیک چپ موس انتخاب کنید و در محیط لکه دار کلیک چپ کنید . - بوسیله بلور تولز Blur tools( قطره ) تمام سطح چهره به غیر از چشم ها / ابرو ها / خط های اصلی صورت و سوراخ های بینی نکشید . ضمنا تمام سطح می بایست تنها یک بار روی آن بلور شود .- کلید های Ctrl + B را بفشارید و از سه گزینه پایین هایلایتHighlights را انتخاب کنید و به ترتیب و مساوی کلید های کشیدنی رنگ ها را به سمت قرمز و زرد بیشتر کنیم . تا چهره به رنگ های واقعی چهره نزدیک تر شود.- کلید های Alt + Shift + Ctrl + L  را بفشارید . تصویر شما در صورتی که مراحل فوق را با دقت و سلیقه کار کرده باشید آماده است

40-اموزش کوچک کردن بینی با فتوشاپ:مرحله یکم:ابزار Lasso tool را برداشته( L )و به سادگی اطراف بینی را انتخاب کنید.مرحله دوم:کلید هایFeatherیا Alt+Ctrl+D را بفشارید و مقدار را بر روی ۲۰ تا ۳۰ بسته به کیفیت تصویر خود قرار دهید وOK را بفشارید.مرحله سوم:با زدن CTRL + J یک لایه از بینی بگیرید و نام ان را به Layer 1 تغییر دهید.مرحله چهرم:با فشردن CTRL + TیاکلیدfreeTransform میتوانیم بینی را کوچک تر نازک تر یا هردو را اعمال کنیم.برای کوچک تر کردن باید مربع کوچک که مشخص شده را به طرف راست بکشید البته همراه با پایین نگه داشتتن altحال برای کوتاه کردن باید این عمل را برعکس کنید و از پایین به بالا بکشید.حالا اینتر را بزنید .دوباره CTRL + TیاکلیدfreeTransform را بفشارید و این بار با نگه داشتن Shift+Ctrl+Alt گوشه را تنظیم کنید (مربه قابل تغییر یباشد تنها مشکلی که میماند زیر بینی است حال یک لایه جدید را ایجاد کنید برای این کار در پاکت پالت بر روی ایکون لایه جدید کلیک کنید و نام ان را Layer 2 بنامید و سپس ابزارچسب زخم Healing Brush را برداشته در نوار بالا مشخص کنید که گزینهSample All Layersراانتخاب باشد.مرحله مهم فرا میرسد براش را که انتخاب کرده اید برای ترمیم نقاط خراب میباشد پس از نقطه ای از دهان که به نقطه خراب شبیه است را برگزینید همراه با پایین نگه داشتن alt بر روی نقطه شبیه کلیک کنید حال به جای خراب میرویم  و کلیک کنید میبینید از ان جایی که کپی کرده بودید در جای کلیک کرده انتقال یافته به همین صورت تمام نقاط اسیب دیده را ترمیم کنید کار ما به اتمام رسیده  کار نهایی را با کار خود مقایسه کنید

 

بدون شرح

سالها با نگاهت حرف زدم ولی افسوس که نمی دانستم چشمانت ناشنوایند




این روزها شیرین میزنم بی آنکه پای فرهادی درمیان باشد

خدا را دوست دارم

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه با هر username که باشم مرا connect می کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه تا خودم نخواهم مرا disconnect نمی کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه هیچ وقت به من پیام line busy نمی دهد.

خدا را دوست دارم چون با یک delete هرچه را بخواهم پاک می کنم.

خدا را دوست دارم به خاطر این همه wallpaper که update میکند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه با اینکه خیلی بدم مرا log off نمی کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همه چیز مرا می داند ولی send to all نمی کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همیشه اجازه undo کردن را به من میدهد.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه من را install کرده است.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه اراده کنم on میشود و من می توانم با او حرف بزنم.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه دلش را میشکنم ولی او باز مرا می بخشد و مرا shout down نمی کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه password اش هیچ وقت یادم نمی رود.

انگلیس با واگذاری پایگاه هایش به امریکا برای حمله به ایران مخالف

یکی از سخنگویان دولت بریتانیا ( که نخواست نامش فاش شود ) اعلام کرد :

بریتانیا با واگذاری پایگاه هایش به نیروهای امریکایی برای حمله به ایران مخالف است. این کشور خواستار حل دیپلماتیک مساله هسته ای ایران است ؛ اما گزینه نظامی را نیز مد نظر دارد.

صدای دوستان:

اظهار نظر اخیرشیطانک های کاخ نخست وزیری لندن با چند هدف دنبال می شود .

اول قصد جدی بودن یک حمله نظامی به ایران را به مقامات ایرانی یادآور شوند و در ایما بگویند که در پس پرده برای جنگ با ایران اقدامات دیپلماسی در جریان است و شما بایستی تسلیم فشارهای تحریم شوید و در غیر اینصورت هر روز به جنگ نزدیک تر می شوید

دوم؛ در القای رسانه ای پیر استعمار آنها از هم اکنون یعنی قبل از جنگ احتمالی با ایران قصد دارند خود را بی گناه و معصوم و در مقابل تجاوز به ایران پاک جلوه داده و بگویند اگر چنانچه جنگی نیز با ایران بوقوع پیوست ما شروع کننده جنگ نبودیم بلکه کشورهای دیگراین جنگ را به ارتش سلطنتی تحمیل می کنند و در این وانفسا خود را در رده های پایین تصمیم گیرندگان جنگ علیه ایران جلوه دهند .

و امروز من انگلستان را با نام جدید نیرنگستان به شما دوستان گرام معرفی می کنم و از همه شما خواهشمندم در مکالمات و گفتمانتان از امروز نام این کشور را در ادبیات فارسی به کشور نیرنگستان تغییر نام دهید.

ادامه مطلب ...

«تجلیل احمدی‌نژاد از 15 فرمانده و متخصص نیروی دریایی ارتش»

رییس‌جمهور از فرمانده نیروی دریایی ارتش با اهدای نشان دولتی مدیریت و لیاقت و از 14 نفر از فرماندهان و دست‌اندرکاران طراحی و ساخت تسلیحات و تجهیزات پیچیده نظامی با اهدای لوح زرین سپاس، تجلیل کرد.