نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

وحدت را باید بین کشور‌های اسلامی ترویج کنیم/ همواره خواهان صلح هستیم

امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جریان بازدید دانشجویان کشور‌های عضو کنفرانس وحدت اسلامی که بعدازظهر امروز در محل این دانشگاه انجام شد، اظهار کرد: اخیرا یک سری پارادایم و رخ‌دادهای منطقه‌ای در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی و نظامی به وجود آمده که یکی از مهم‌ترین آن استقرار امریکا در شرق فرات و افزایش نیروی نظامی در عربستان است.

او ادامه داد: حوادثی که در عراق و لبنان رخ داد، ائتلاف آمریکایی که در خلیج فارس به بهانه واهی تشکیل شد. البته تلاش برای محصور کردن یمنی‌ها در تحولات منطقه نیز دو موضوع را در ذهن ایجاد می‌کند.  ادامه مطلب ...

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

شب گذشته همزمان با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت کمک معیشتی (یارانه) به مردم خبر داد.

نوبخت با بیان اینکه جامعه هدف بیش از ۱۸ میلیون خانوار (بیش از ۶۰ میلیون نفر) را تشکیل می‌دهد، گفت: در همین راستا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد، واریز کند.  ادامه مطلب ...

بمبی که از ۶۰ کیلومتری روی سر دشمن شیرجه می‌رود + تصاویر

در آستانه روز صنعت دفاعی یعنی ۳۱ مرداد ماه بود که بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده "قائم" ساخته متخصصان سازمان‌های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمائی شد.

 

وقتی یاسین از فاصله ده‌ها کیلومتری کابوس دشمن می‍‌‌‌‌شود

بیشتر بخوانید:یاسین‌ِ ایرانی، بمبی که از ۶۰ کیلومتری روی سر دشمن شیرجه می‌رود + تصاویر

ارتش ساقط شدن پهپاد متجاوز را تأیید کرد

به نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

پهپاد ابابیل، قاتل سیستم‌های دفاعی دشمن

پهپاد ابابیل، قاتل سیستم‌های دفاعی دشمن

یکی دیگر از پرنده‌های بدون سرنشینی که توسط نیرو‌های جوان جمهوری اسلامی ایران در سال‌ها نخست انقلاب ساخته شد پهپاد ابابیل بود که به صورت ابتدایی در سال ۱۳۶۸ بکار گرفته شد، اما در سال ۱۳۷۰ بازطراحی و به تولید انبوه رسید؛

این پرنده بومی در مهر ماه سال ۱۳۶۵ پس از گذراندن مراحل تحقیقاتی در صنایع مکانیک ساصد به منظور تولید انبوه به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) منتقل شد و در آن زمان بخاطر شرایط و ضرورت‌های زمان جنگ تا سال ۱۳۶۸ به صورت غیراستاندارد و یکبار مصرف با قابلیت حمل ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره تولید شد، اما بعد از آن تغییرات اساسی را به خود دید.

انتقام ایران از ناو وینسنس/ پهپاد ابابیل؛ چالشی برای سامانه‌های دفاعی + تصاویر