نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

جملات عاشورایی رهبر معظم انقلاب


جملات عاشورایی رهبر معظم انقلاب

امام حسین اگرچه با یزید مبارزه می کند ، امّا مبارزه ی گسترده ی تاریخی امام حسین با یزیدٍکوته عمرٍبی ارزش نیست ، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است؛ امام حسین با اینها دارد مبارزه می کند .
*اگر ما می گوئیم حسین بن علی پیروز است،یک دلیل ویک وجه این حرف این است که هرکسی منطق حسینی را در طول تاریخ محور کار خودش قرار داد بی بروبرگرد پیروز شد.منطق حسینی یعنی ؛ نترسیدن از مرگ ، منطق حسینی یعنی ؛ ترجیح دادن حق بر باطل به هر قیمت ، منطق حسینی یعنی ؛ کم نشمردن یاران حق وزیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم وعدد، منطق حسینی یعنی ؛ امید بی پایان حتی در لحظه ای که علی الظاهر آرزوها غروب می کنند.

* شهادت شهدای کربلا نه فقط به خاطر تشنه بودنشان افضل ازهمه شهادتهاست.خیلی از شهدا تشنه از دنیارفتند.بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به خاطر آن موقعیتی است که آنها در آن شهید شدند.

* ارزش شهدای کربلا به این است که از حریم حق در سخت ترین شرایطی که ممکن است انسان تصورش را بکند ، دفاع کردند .

* امام حسین اگرچه با یزید مبارزه می کند ، امّا مبارزه ی گسترده ی تاریخی امام حسین با یزیدٍکوته عمرٍبی ارزش نیست ، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است؛ امام حسین با اینها دارد مبارزه می کند .

* حسین بن علی علیه السلام به همه مسلمانان بلکه به همه ی آزادگان عالم و لو غیر مسلمان ، این درس را داد که اگر شرف انسان ، آزادگی انسان و آرمان های انسان و برای مسلمانان دین آنان در معرض خطر قرار گرفت ، دفاع از دین در سخت ترین شرائط و با سختترین مقدمات یک فریضه اسلامی و یک فریضه انسانی است.

* صبر کردن ، خیلی قدرت میخواهد. همه ی صبر ، در مقابل فشارها و مصائب جسمانی نیست. صبر کردن در مقابل فشارهای مصلحت طلبی و مصلحت جویی و رهانکردن راهِ بیّن و روشن و رشد ، آن صبر عظیم و جمیلی است که امام حسین علیه السلام انجام داد.

* این را بدانید مرثیه امام حسین یعنی زنده نگه داشتن خاطره عاشورا ، یعنی مشتعل نگه داشتن آن آتشی که امام حسین برافروخت تا ظلم و ظالم و متکبر و مستکبر را درآن بسوزاند.این آتش را ما بایستی نگه داریم و این با عزاداری و با مرثیه خوانی و باتعزیه داری امام حسین عملی است.

* امام حسین علیه السلام مظهر عزّت و افتخار حسینی بود و چون ایستاد ، پس مایه ی فخر و مباهات هم بود . این عزّت و افتخار حسینی است. یک وقت کسی حرفی را می زند، حرف را زده و مقصود را گفته است ، اما پای آن حرف نمی ایستد و عقب نشینی می کند ؛ این دیگر نمیتواند افتخار کند. افتخار ، متعلق به آن انسان ، ملّت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده اند ، توفانها ازبین ببرد و بخواباند .

* درس عجیبی است درس عاشورا و به گمان بنده ، یگانه علاج امروز دنیا همین است که درس حسین بن علی را بفهمند و به آن عمل کنند و ما ملت مسلمان ایران اگر همین توفیق را پیدا کنیم که این درس را برای مردم دنیا تشریح کنیم و انعکاس این درس را در زندگی خودمان ، در انقلابمان ، درجنگمان ، در محیط اجتماعیمان ، به دنیا نشان بدهیم بزرگترین خدمت را به آگاهی ملتهای مظلوم کردیم.

  منبع:کتاب اشک باید رازدار باشد؛

توصیه های رهبرانقلاب برای عزاداران ومبلّغین ومداحان

وقتی عقـــل، عاشـــق شود



« وقتی عقـــل، عاشـــق شود ...

عشـــق، عاقــــل میشود و ...

شهید میشوی ....! »


•شهید دکتر مصطفی چمران

زمانه عجیبی است!

 

 زمانه عجیبی است!

برخی مردمان امام گذشته را عاشقند ، نه امام حاضر را...

میدانی چرا؟

امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر میکنند

اما امام حاضر را باید فرمان برند!

و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند...

شهید آوینی

 ملاحظه : شهید آوینی گل گفت خوشبختانه این طیف در  جامعه ما بسیار قلیل هستند

غلط آمریکایی...


سلام ، آقا دیدی تو جمع بچه ها یکی از همه زرنگ تر و تیز تره ، کارهاشو به موقع انجام میده و هیچ نقطه ضعفی نداره ، دوست داره مستقل باشه ، خوش فکره و خلاق ، اصلا با بقیه فرق داره و همه مامان و باباها دوست دارند همچین بچه ای داشته باشند و اون رو برای بچه هاشون مثال می زنند و کارها و روش های بچه های خودشون رو با اون شاخ شمشاد می سنجند. حالا فکر کنید که قلدر محله که همه بچه ها گوش بفرمان و حلقه به گوش اونند و راه به راه براش پول و غذا و ... میارند ، از راه برسه و ببینه یه همچین بچه ای داخل محله وجود داره و از اون اطاعت نمی کنه. هر کاریش میکنه از تهدید ، تشویق ، تطمیع ، تحریم و ... ولی بچه ی قصه ی ما هیچ جوره راه نمی یاد و تازه تو چشای قلدر محله با اقتدار نگاه می کنه و میگه : من قبولت ندارم...

قلدر محله ما که خیلی ناراحته و کم آورده ، میزنه به سیم آخر و میگه : اگر به حرف هام گوش نکنی اینقدر می زنمت که بمیری به قول اوباما همه گزینه ها روی میز من هست...

و بچه قصه ما با اقتدار می گه : اینقدر نگو همه گزینه ها...همه گزینه ها ، اصلا می خوام ببینم اگر همه گزینه هات روی میزت باشه مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

و قلدر محله ما کم بیاره و می بینه نخیر این طرف نه ضعفی داره ، نه هیچ جوره راه میاد و سرش رو می ندازه پایین و راهش رو می کشه و می ره. در حالی که بچه های دیگه ی محله هم کم کم پچ پچ کنان صداهاشون رو می برند بالا و قلدر محلمون رو مسخره می کنند...

اهای آمریکا با اون همه ادعا ، جدا ۳۵ ساله که هر بلایی که می تونستی سرمون اوردی و ما هم مقاومت کردیم ولی بازم تهدید به گزینه حمله نظامی می کنی. با توجه به مشکلات مالی شدید ، نارضایتی مردمت ، تهدید شدن در همه دنیا ، حمایت مردم ایران از نظامشون و هزار دلیل دیگه :

می خوام ببینم اگر همه گزینه ها هم روی میز باشه اونوقت مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

شگفتی مجله مشهور غربی از توان متخصصان ایران + تصاویر

سلام، یه مجله غربی در مقاله ای به توانمندی های ناوگان هواپیماهای جنگنده ی ایران پرداخته و عنوان نموده که ایران علیرغم تحریم ها فراوان و برخی کمبودات و مشکلات  به خوبی توانسته در اورهال کردن هواپیماها ، نگهداری از آنها ، بهینه نمودن انواع سامانه های این نوع هواپیماها و ... اقدام که واقعا جای شگفتی دارد. جا داره از همین جا یه خسته نباشید جانانه به همه مسوولین و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران مخصوصا نیروی الهی هوایی در ایجاد چنین شگفتی داشته باشیم . در ادامه مطلب شرح کامل مقاله رو اوردم اگر دوست داشتید بخونید.

  ادامه مطلب ...