نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده+ عکس

منابع خبری از حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده خبر می‌دهند.

فاش شدن هویت عامل حمله به کاخ سلطنتی جده

بر اساس اعلام رسانه‌ها، در این حمله که به «قصر السلام» در جده صورت گرفت، دو مامور حفاظت کاخ و یک تروریست کشته شدند. سایر مهاجمان نیز از محل متواری شده‌اند.

«قصر السلام» در جده عربستان که امروز هدف حمله مسلحانه قرار گرفت، مهمترین کاخ شاه سعودی است و اداره دربار و مقر نشست‌های کابینه سعودی در آن قرار دارد.

طبق آخرین گزارش‌ها،‌ نیروهای امنیتی عربستان خروجی‌های جده را به منظور جلوگیری از فرار مهاجمان، مسدود کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز ضمن تایید این خبر اعلام کرد سفارت آمریکا در عربستان از شهروندان آمریکایی خواسته است از سفر به جده یا تردد در اماکن عمومی این شهر خودداری کنند.

 این فرد " منصور بن حسن بن علی الفاید العامری " ، بیست و هشت ساله و تبعه عربستان است.


پیش‌بینی آیت‌الله خامنه‌ای درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا درست بود

 به نقل از وبسایت گلوبال ریسرچ، �خوان کول� تاریخدان معروف آمریکایی و استاد تاریخ خاورمیانه و جنوب آسیا در دانشگاه واشنگتن در یادداشتی درباره برجام بر بیانات رهبر انقلاب در سال 2014 درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا صحه گذاشت. 

وی در این یادداشت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1 5 نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به نظر قصد ندارد برخلاف نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای سومین بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام) را تایید کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: ترامپ، برنامه موشکی ایران و حمایت ادعایی آن از تروریسم که هیچکدام از آنها ارتباطی به برجام ندارند را بهانه‌ای برای تایید نکردن پایبندی ایران به این توافق قرار داده است.

تاریخدان معروف آمریکایی: پیش‌بینی آیت‌الله خامنه‌ای درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا درست بود

نامه عجیب شهردار به خودش +تصویر

سرپرست سابق شهرداری رشت طی نامه ای عجیب به خود با استفاده از دو پست حقوقی خودش منزل مسکونی در رشت را در اختیار خود قرار داد!

در این نامه که شهریور ماه از سوی معاونت حمل و نقل و زیربنایی شهرداری رشت خطاب به سرپرست شهرداری نوشته شده است فرد تقاضا کننده(جمشیدپور) واگذاری منزل مسکونی متعلق به یکی از شهرداری های مناطق را درخواست کرده است!

خود این سرپرست هم طی پارافی خطاب به معاونین شهرداری خواستار اقدام در این رابطه شده است. یعنی در اسرع وقت هم برای خودش نامه نوشته است و هم دستورات لازم را برای پیگیری آن مبذول داشته است!

ظاهرا این نامه از آن جا توسط پست حقوقی معاونت زیربنایی و امور حمل و نقل نوشته شده است که در صورت انتصاب شهردار جدید نیز بتواند از این منزل با پست قبلی خودش استفاده کند.

نامه ای عجیب مسئولی به خودش منجر خانه دار شدن وی شد+تصویر

مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنند

سید حسن نصرالله: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنندبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت علی هادی العاشق و محمد حسن ناصر  گفت:   شایعه می‌کنند که ما جوانان را به زور به جبهه اعزام می‌کنیم و یا ادعا می‌کنند که جوانان برای پول به جبهه می‌روند و این در حالی است که بسیاری از جوانان ما که به جبهه‌ها رفته و شهید شده‌اند، وضعیت خوبی از لحاظ مالی داشته‌اند.وی گفت: تا زمانی‌که داعش محو نشود نبرد با آن ادامه خواهد داشت.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته ای نیست بلکه مشکل آمریکا با این کشور به چالش کشیدن طرحهای آمریکایی - سعودی در منطقه توسط ایران است.

سید حسن نصرالله گفت: آنها (آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ) هر آنچه می توانستند از نظر امنیتی و رسانه ای به کار گرفتند اما شکست خوردند. از این‌رو آنها می خواهند کسانی را که در برابر طرح آنها ایستاده اند‎‎‏، مجازات کنند.


برشی از کتاب

در کنار ساحل قدم میزدم و میخواستم

به جایی دیگر بروم که درخشش چیزی 

از فاصله دور توجهم را به خود جلب کرد.


جلوتر رفتم تا به شیء درخشان رسیدم.

نگاه کردم دیدم یه قوطی نوشابه است،

با خودم فکر کردم در زندگی چند بار

چیزهای بی ارزش من را فریب داده 

و من را از مسیر اصلی خودم غافل کرده است 

و وقتی به آن رسیدم دیدم که چقدر بیهوده بوده است. 

ولی آیا اگر به سمت آن شیء بی ارزش نمیرفتم 

واقعا می فهمیدم که بی ارزش است 

یا سالها حسرت آن را میخوردم!