نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

قتل عام رومی‌ها توسط ایرانیان (+عکس)

تابناک: پنج سال پیش در یک محل باستانی در صحرای سوریه، نخستین نمونه استفاده از روش‌های شیمیایی در جنگ کشف شد که در جریان آن، در سال ۲۵۶ پس از میلاد مسیح، سربازان امپراتوری فارس‌ها گروهی از سربازان رومی را با استفاده از دود ناشی از سوزاندن قیر و سولفور خفه کرده‌اند.

 اخیراً نشریه دیلی میل تصاویری از اسکلت های مدفون در این گورها منتشر کرده و مدعی شده اگر نتایج بدست آمده از آزمایشهای صورت گرفته روی اسکلتها و نمونه برداری های انجام شده از داخل تونل با حدسیات مبنی بر وجود کریستال‌های قیر و سولفور در تونل منطبق بوده، اثبات گردد، ایرانیان باستان به عنوان اولین قومی در زمین بوده اند که از سلاح سمی(شیمیایی) برای از پای درآوردن دشمنان، آنهم حدود هزارو هفتصد سال پیش بهره برده اند.

در حقیقت سپاه امپراتوری سرزمین پارس برای دور کردن شر دشمنان از ترکیب سمی این ماده به خوبی بهره مند شده است.

دکتر جیمز به عنوان یکی از محققین بر روی این پرونده باستانی در سال ۲۰۰۹ گفته بود: فارس‌ها احتمالا شنیده بودند که رومی‌ها در حال حفر تونل بوده و آماده بوده‌اند تا آنان را به شدت غافلگیر کنند. به نظر من ساسانی‌ها منقل‌ها و بادبزن‌ها را در راهروها کار گذاشته بودند و هنگامی که رومی‌ها وارد تونل شده بودند، مواد شیمیایی را در آن ریخته و شروع به دمیدن آنها به داخل تونل کرده بودند!

قتل عام رومی‌ها توسط ایرانیان (+عکس)

قتل عام رومی‌ها توسط ایرانیان (+عکس)

کفشی از جنس دندان انسان (+عکس)

باشگاه خبرنگاران - دندان ها از سخت ترین جسم های دنیا هستند و به همین راحتی ها شکسته نمی شوند و اگر با این نظر مخالف هستید و تجربه شکستگی دندان دارید باید نگاهی به سلامت آن ها و زمان مسواک زدن خود بکنید تا به ریشه مشکل برسید.

گروهی به نام "فنتیش و یانگ" کفش هایی را ساخته اند که چهره آن ابتدا شاید زیبا باشد اما اگر بدانید که کف این کفش با دندان های انسان پوشیده شده است حتما نظرتان عوض خواهد شد و بیشتر حس ترس به شما دست می دهد.

این دندان ها که از بدن مردگان جدا شده است با دقت خاصی به زیر کفش متصل شده اند. هنوز قیمتی برای این کفش های عجیب قرار داده نشده است اما به نظر باید بالای 1000 دلار قیمت گذاری شود. در حال حاضر تنها کفش های قرمز با این طرح به فروش می رسد.

کفشی از جنس دندان انسان (+عکس)

کفشی از جنس دندان انسان (+عکس)

BMW طرح موتور آینده خود را فاش کرد (+عکس)

برترین ها: شرکت BMW طرح جدید موتور آینده خود را فاش کرده است. هرچند که اطلاعات زیادی از آن نداده است ولی موتور جدید BMW که در آینده به بازار خواهد آمد فعلا با نام " BMW Motorrad Concept Roadster " معرفی شده است و دارای چراغ های LED می باشد.

BMW طرح موتور آینده خود را فاش کرد (+عکس)  ادامه مطلب ...

هدستی برای گوش دادن به شهر! (عکس)

تاپ ناپ: طراحی انگلیسی به نام Dominic Wilcox در ساختمان The Sage Gateshead اختراع جالب خود را به نمایش گذاشته است. او هدستی بزرگ ساخته است که با به گوش زدن آن می توانید صدا های مختلف درون شهر زیر پای خود را بسیار واضح بشنوید.

هدستی برای گوش دادن به شهر! (عکس)  ادامه مطلب ...

مسافرکشی با «توتن» در بلوچستان (عکس)

تاپ ناپ: با احیای دوباره هامون، دادخدا؛ صیاد ۶۵ ساله، تنها توتن سوار این دریاچه بعد از ۱۵ سال به آب زده و به جابجایی مسافر مشغول است. «توتن» نوعی قایق محلی است که در روستا‌ها و مناطق حاشیه تالاب هامون مورد استفاده صیادان و روستائیان قرار می‌گیرد.

مسافرکشی با «توتن» در بلوچستان (عکس)  ادامه مطلب ...